دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق قابلیت های بازاریابی (فصل دوم پایان نامه)
در 33 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
قسمتهایی از مبانی نظری:
مقدمه
از منظر دیدگاه مبتنی بر منابع، عملکرد هر شرکتی به ترکیب انواع منابع و مهارت های لازم برای بهره برداری درست و بهینه از این منابع بستگی دارد. این مفهوم از دیرباز در متون مدیریت استراتژیک با عنوان قابلیت های متمایز (سلزنیک ، 1957) بررسی گردیده است(حمیدی زاده و حسین زاده شهری، 1385). اخیراً تحقیقات دیدگاه مبتنی بر منابع بیشتر بر روی نتایج فرایندهای آرایش منابع، که اغلب قابلیت های سازمانی نامیده می شوند متمرکز شده است. تحقیقات در مورد قابلیت ها نشان می دهد که توانایی سازمان ها برای گسترش منابع از طریق قابلیت های سازمانی اهمیت بیشتری نسبت به سطوح مطلق منابع که منجر به عملکرد می شوند، دارند(ورهایز، مورگان و اوتری، 200). دی(1994) منابع را به عنوان عوامل مشهود و نامشهودی تعریف می کند که سازمان برای دستیابی به اهدافش مورد استفاده قرار می دهد و قابلیت ها را به عنوان مجموعه پیچیده ای از مهارت ها و دانش انباشته تعریف می کند که سازمان ها را قادر می سازد تا فعالیت هایشان را هماهنگ کرده و دارایی های خود را مورد استفاده قرار دهند. گرانت(1991) تمایز بین منابع و قابلیت ها را بررسی می کند. منابع، داده ها در فرآیند تولید هستند و واحدهای اصلی تجزیه و تحلیل به شمار می روند. منابع شرکت در برگیرنده تجهیزات سرمایه ای، مهارت های فردی کارکنان، حق اختراع، نام های تجاری، مالی و غیره است؛ اما بخشی از این مهارت های سازمان ها سازنده و فعال است. هر فعالیت بهره ور نیازمند هماهنگی منابع برای اجرای وظایف یا فعالیت هاست. در حالی که منابع منشأ قابلیت های سازمان هستند، قابلیت ها سرچشمه اصلی مزیت رقابتی اند.
قسمتی از پیشینه تحقیق:
ادبیات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بیان می کنند که قابلیت های شرکت در تعدادی از حوزه های وظیفه ای می تواند به عملکرد مثبت منتهی شود(مور و فایرهارست ، 2003). براساس نظر مولر و آنتیلا(1987) قابلیت های بازاریابی می توانند به عنوان فرآیندهای کار محور خارجی و داخلی به کار گرفته شوند. در بازنگری جامع آنها از قابلیت های بازاریابی، مولر و آنتیلا(1987) قابلیت های بازاریابی را به قابلیت های بازاریابی داخلی و خارجی تقسیم کردند. قابلیت های بازاریابی خارجی با قابلیت هایی از سازمان برای انجام تحلیلی کامل و جامع از ویژگی های محیط کلان سازمان بواسطه نظارت، تحلیل و شناخت کامل از این جنبه ها در ارتباط است. از طرف دیگر، قابلیت های بازاریابی داخلی، مدیریت استراتژیک، یکپارچگی کارکردی و مدیریت بازاریابی و عملیاتی را در بر می گیرد(حمیدی زاده و خیرخواه عسکرآباد، 1391). یکی از شناخته شده ترین دسته بندی ها توسط دی(1994) پیشنهاد شده است که بین قابلیت های سنجش بازار و ارتباط با مشتری تمایز قائل شده است
فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2-1 مقدمه
2-2 مبانی نظری
2-2-1دیدگاه مبتنی برمنابع (RBV)
منابع ارزشمند
منابع کمیاب
تقلید ناپذیری
شرایط تاریخی خاص
ابهام علّی
پیچیدگی اجتماعی
جانشین پذیری
2-2-2 قابلیت های بازاریابی
2-2-2-1 مقدمه
2-2-2-2 بیان مسأله
2-2-2-3 پیشینه متغیر
نمودار(2-1 ) مدل فرضیه اصلی
جدول(2-1) پیشینه ارتباط متغیر قابلیت بازاریابی وعملکرد
2-2-2-4 تحلیل و نتیجه گیری
منابع فارسی
منابع لاتین
پیشینه ومبانی نظری تحقیق قابلیتهای بازاریابی_1528402170_11598_3969_1934.zip0.06 MB |