فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری فرزندپروری و اختلال کودکان دارای 35 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فصل دوم
مروری بر تحقیقات پیشین
1-2-مقدمه
این فصل از پژوهش به تحقیقات و مطالعات گذشته در مورد عوامل موثر بر اضطراب کودک اختصاص دارد. این فصل شامل دو قسمت می باشد در بخش اول به صورت کلی عوامل خانوادگی موثر بر اضطراب کودک که مورد پژوهش قرار گرفته اند، مرور می شود عواملی از قبیل ژنتیک ، دلبستگی، روابط زناشویی، رفتار های فرزند پروری، سبک های فرزند پروری و عقاید و شناخت والدین و در قسمت بعد به شکل اختصاصی تر به مولفه سبک های تفکر نگرش های فرزند پروری پرداخته می شود.
2-2-بخش اول : عامل های خانوادگی
1-2-2- وراثت و ژنتیک
اولین مکانیسمی که می تواند همپوشی بین اختلالات اضطرابی والدین و کودک را توضیح دهد انتقال ژنتیکی است . مطالعات ژنتیکی رفتار تخمین زده اند که بیش از پنجاه درصد از آمادگی و استعداد اضطراب (مثل حساسیت برای اضطراب، بازداری رفتاری ، ترس از ارزیابی منفی) ارثی است و از والدین به کودکان منتقل می شود (استاین، جنگ، لیویسلی
1
-
Stein, Jang & Livesley
،2002). در مقایسه با زمینه و استعداد اضطراب ، سهم ژنتیک برای اختلالات خاص اضطرابی کمتر از 30 درصد گزارش شده است (کندلر، نیئل، کسلر، هیز، ایوس،
2
-
Kendler, Neale, Kessler, Heath & Eaves
1992) . هم مطالعات خانوادگی و هم مطالعات بر روی دو قلوها سهم مشخصی از نقش ژنتیک در اختلالات اضطرابی کودکان نشان داده اند. اختلالات اضطرابی در کودکانی که والدین آنها دارای اختلالات اضطرابی یا اختلالات اضطرابی همراه با افسردگی (بیدل و تورنر
3
-
Beidel & Turner
، 1997به نقل از مانیاسیس، هادسون، وئب، آلبانو
1
-
Manassis
,Hudson,Webb & Albano
،2004)، اضطراب اجتماعی (مانچینی
2
-
Mancini
،1996،به نقل از مانیاسیس، هادسون، وئب، آلبانو،2004)، ترس از فضاهای باز (کاپس،سیگمن، سینا، هنکر، و والن
3
-
Capps, Sigman, Sena, Henker & Whalen
،1996 به نقل از مانیاسیس، هادسون، وئب، آلبانو،2004) بودند گزارش شده است.چندین مطالعه بر روی دو قلوها (به عنوان مثال تاپر و مک گافین
4
-
Thapar & McGuffin
، 1995 به نقل از مانیاسیس، هادسون، وئب، آلبانو،) نقش ژنتیک را در اختلالات و نشان های اضطرابی کودکان نشان داده اند.
1-1-2-2- بازداری رفتاری
...
مبانی نظری فرزندپروری و اختلال کودکان_1553764604_24079_3969_1570.zip0.08 MB |