خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)
قیمت : 17,000 تومان
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
قیمت : 20,000 تومان
تحقیق سازمان تجارت جهاني
تحقیق سازمان تجارت جهاني
قیمت : 20,000 تومان
تحقیق معنا ومفهوم ونظریه های بيمه
تحقیق معنا ومفهوم ونظریه های بيمه
قیمت : 20,000 تومان

پیشینه تحقیق ومبانی نظری تعهد سازمانی

پیشینه تحقیق ومبانی نظری تعهد سازمانی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مبانی نظری وپیشینه تحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 42 صفحه
قسمتی از متن .doc :


تعهد سازمانی ” کارکنان ارزشمندترين دارايي ما هستند “ اين ادعا بارها و بارها توسط مديران و رهبران مطرح شده است، براي اثربخشتر کردن کارکنان بايستي تدابيري انجام شود، زيرا اکثر مواقع در سازمانها همواره فاصله و شکافي بين آنچه ميدانيم و آنچه انجام ميدهيم (رفتار ميکنيم) وجود دارد و براي از بين بردن و يا کاهش اين شکاف توجه به مهارتها و نگرشهاي کارکنان، مدلهاي ذهني آنها، نظام ارزيابي عملکرد و پاداش سازمان و بالاخره فرهنگ و ارزشهاي افراد الزامي است. تمامي اين موضوعات مربوط به حوزه منابع انساني ميباشد. (ابوالعلايي، 1385: 112)تعهد به عنوان يکي از نگرشهاي کارکنان (مجيدي،1376: 32)، مولد دارائيهاي نامشهودي است، و به تعبيري ميتوان آن را يک هدف (نه يک وسيله)، تلقي کرد، کارکناني که تعهد بيشتري دارند موفقيتهاي حرفه‌اي بيشتري دارند (Poon,2004:375) . سازماني که سطوح بالاتري از تعهد کارکنان را دارد در مقايسه با سازماني که داراي سطوح پايينتري از تعهد است، کارکنان بيشتر به هم کمک ميکنند، خوشحالترند، در زمان آمدن به شرکت هيجان و اشتياق بيشتري دارند، تشريک مساعي بيشتري ميکنند و با هم رفيقترند. در کنار اين نتيجه و محصول مثبت اجتماعي، تعهد مديران ابزاري براي نيل به مقاصد مهم ديگر نيز به شمار مي‌رود. (ابوالعلايي، 1385: 79)راه‌هاي زيادي براي افزايش تعهد وجود دارد، اگر مدير سازمان به سلامت سازمان تحت مديريتش توجه خاصي داشته باشد اين توجه باعث ميشود که کارمندان متعهدتر و وظيفهشناستر باشند، سازمان سالم جايي است كه افراد دوست دارند به محل كارشان بيايند و به اينكه در اين محل كار كنند، افتخار مي كنند. سلامت سازماني در تبيين يکي از متغيرهاي مهم در زندگي سازمانييعني تعهد نقش بسزايي را ايفا مي نمايد. پويايي هاي سازمان سالم نشان گر مبادله منصفانه بين سازمان و اعضاي آن است. آن چنان که هوي، تارتر و کاتکمپ (2000) از بارنارد نقل مي کنند، اعتبار سازمان ها بستگي به تمايل افراد به صرف انرژي و توان خويش در يک نظام همياري دارد. تعهد شاخصي از تعادل ميان رضايت کسب شده و فداکاري هزينه شده است (علاقه بند، 1378، 17). در پژوهش حاضر سوال اصليعبارت است از اينکه آيا رابطه معناداري بين هر يک از مولفههاي سلامت سازماني با تعهد مديران وجود دارد؟ تعاريف تعهد تعهد كاركنان از جمله مفاهيم مهم رفتار سازماني است ( مولايي،1385: 1). تئوري تقابل Reciprocity theory زير بناي تئوري تعهد است، يعني وقتي که شخصي با شخص ديگري به طور مطلوبي رفتار کند متقابلا رفتار مطلوبي به طور همزمان دريافت ميکند. ( (Biggs&etl, 2006:131 تعهد ميتواند تفکر به عنوان تعلق يک شخص به چيزي، يا جائي‌که، چيزي به طور عمومي رفتار ميشود، باشد. (مثل: من متعهد به ارائه رفتار بهتري هستم) يا (من متعهد به عملم هستم). تعهد احساس شناختي و اجزاي رفتاري دارد. ( (Karsh,2010:458 دانشمندان تعاريف مختلفي از تعهد بيان کردهاند: شلدون Sheldon (1971) آن را ” ...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق ومبانی نظری تعهد سازمانی_1528143770_10908_3969_1261.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت