خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)
قیمت : 17,000 تومان
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
قیمت : 20,000 تومان
تحقیق سازمان تجارت جهاني
تحقیق سازمان تجارت جهاني
قیمت : 20,000 تومان
تحقیق معنا ومفهوم ونظریه های بيمه
تحقیق معنا ومفهوم ونظریه های بيمه
قیمت : 20,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم گردشگری و صنعت گردشگری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم گردشگری و صنعت گردشگری (فصل دوم)

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم گردشگری و صنعت گردشگری (فصل دوم) دارای 51 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


مقدمه 13
1 2 پیشینه پژوهش 13
1 1 2 بررسی اجمالی صنعت گردشکری ایران و جهان از گذشته تاکنون 13
2 1 2 تاریخچه سفر و گردشگری در ایران 15
3 1 2 بررسی دیدگاهها 17
2 2 مبانی نظری 23
1 2 2 مفاهیم گردشگری 23
2 2 2 شناخت اثرات گردشگری 24
1 2 2 2 اثرات اقتصادی 24
2 2 2 2 اثرات فرهنگی و اجتماعی 24
3 2 2 2 اثرات سياسي 26
4 2 2 2 اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی 28
3 2 ساختارها و راهكارهاي توسعه گردشگري 29
1 3 2 مديريت استراتژيك گردشگري 29
2 3 2 مدیریت توسعه منابع انسانی 30
3 3 2 مديريت بازاريابي 31
4 3 2 مديريت دستگاه دولتي امور گردشگري 33
5 3 2 مديريت توسعه محصول 33
6 3 2 مدیریت اطلاع رسانی 36
4 2 چارچوب نظری تحقیق 39
5 2 مطالعه تطبیقی 41
6 2 صنعت گردشگری مالزی 45
7 2 صنعت گردشگری ایران 55
مقدمه
می توان گفت صنعت گردشگری، امروز به یکی از اصلی ترین ارکان اقتصادی ، تجاری جهان تبدیل شده است، به نحوی که از کارشناسان توسعه این صنعت به عنوان محور توسعه پایدار یاد می کنند که در تاریخ اقتصاد جهان، قرن بیست و یکم را بنام خود فتح خواهد کرد. طی سالیان گذشته بسیاری از کشورهای جهان با درک موقعیت برتر این صنعت در الگوهای مختلف توسعه اقتصادی ، در پی آن هستند تا امکانات و توان گردشگری خود را گسترش دهند. به نظر می رسد کشورهای صاحب نفت و یا کشورهای دیگری که تنها یک منبع درآمدی در اختیار دارند باید به راحتی از کنار صنعت گردشگری نگذرند، چرا که این صنعت مولفه ی بسیار مطلوبی برای تنوع درآمدی این کشورها می باشد.
دراین تحقیق می کوشیم تا با مطالعه ساختارهای توسعه جهانگردی در کشور مالزی ساختار مناسبی را با توجه به شرایط کشورمان و از دیدگاه خبرگان ارائه دهیم. این امر ابتدا مستلزممطالعه درخصوص پیشینه گردشگری و نگاهی گذرا به وضعیتاین صنعت در کشورمان و همچنین نیازمند انجام مطالعه در خصوص ادبیات نظری این ساختارها و راهبردهای آن میباشد.
1-2- پیشینه پژوهش
1-1-2- بررسی اجمالی صنعت گردشکری ایران و جهان از گذشته تاکنون
تاریخچه گردشگری و تفسیرهای جامعه شناسی در مورد تغییر نیازهای مسافران در دوره های مختلف یکی از مطمئن ترین منابع شناخت انگیزه های مسافرت در اعصار گوناگون است. به منظور درک محیط نوین گردشگری و درک مسئله ها و چالش هایی که پیش روی دست اندرکاران این صنعت قرار دارد مروری گذرا بر روند تاریخی ای صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است.
عهد باستان
مردم متعلق به تمدنهای ما قبل تاریخ با انگیزه مسافرت می کردند که بتوانند غذا بدست آورند،از خطر دوری جویند یا با مناطقی که دارای آب و هوای مساعد تری است نقل مکان کنند. با افزایش مهارت و کسب فنون، نیاز انسان به زندگی بدوی و خانه بدوشی کاهش یافت و در دوره های بعد انسان با انگیزه تجارت و تبادل کالا مسافرت می کرد. در حالی که امپراتور های عهد باستان در قاره های آفریقا، آسیا و خاورمیانه رشد می کردند، ساختار زیر بنائی ایجاب می کرد که جاده سازی شود و راههای آبی بوجود آید و برای ساده تر شدن وسایل نقلیه تهیه گردد. آغاز مسافرت های رسمی دولتی نتیجه مستقیم اقدامات حکام مناطق مختلف بود که نمایندگان خود را به مکانهای دور دست اعزام می نمودند تا جنگهای قبیله ای را اداره کنند و از شهروندان مالیات بگیرند.
در دوره های حکومت خانواده های سلطنتی در مصر مسافرت بیشتر با قصد تجارت و تفریح انجام می گرفت و این گونه مسافرت ها رونق زیادی یافت. در آن زمان دولت ها اقدام به جاده سازی کردند و در نقاط مختلف علامت هایی نصب گردید که نشان دهنده فاصله نقاط بود. یونانیان باستان در امر پیشبرد وتوسعه مسافرت و گردشگری در دو زمینه خاص پیشرفت چشمگیر کردند. نخست با ضرب سکه و جایگزین کردن آن بجای کالای مشکل مسافران را در امر حمل کالا برای انجام معاملات حل کردند. دوم زبان یونانی در سراسر حوزه مدیترانه رواج یافت و ارتباطات به صورت راحت تری انجام می شد. فردی به نام پوسانیاسکه اهل یونان بود در سال 170 میلادی کتابی به نام راهنمای یونان منتشر کرد که این کتاب مشتمل بر 10 جلد بود و مسافران را راهنمایی می کرد.
تمدن های آسیایی هم تاریخ بلند بالایی از سیاحت دارند که نمونه های بارز آن وجود تفریحگاهایی در مناطق خوش آب و هوای چین و ژاپن در مناطق تابستانی می باشد.
قرون وسطی
سده پنجم تا چهاردهم میلادی را قرون وسطی می نامند. در این دوره مسافرت و تجارت رونق خود را از دست داد زیرا جاده ها تقریبا از بین رفته و شرایط مسافرت بسیار دشوار و خطرناک شده بود. در سده چهاردهم مسافرت به قصد زیارت به صورت یک پدیده انبوه درآمده بود .مسیحیان به بیت المقدس و روم مسافرت می کردند. مسئول کاروان در ازای مبلغ مشخصی که دریافت می کرد همه هزینه های مربوط به رفت و برگشت را می پرداخت که عبارت بودند از کارت عبور،غذا، خوابگاه و استراحتگاه حیوان برای حمل مسافران و رهایی از دیوان سالاری این اشخاص رشوه پرداخت می کرند. از مشهورترین جهانگردان این دوره می توان به مارکوپولو و سرجان مندویل اشاره کرد.(مرسولند،7 ،1376)
رنسانس
از سده چهاردهم تا هفدهم بیشتر مسافرتها با هدف کسب دانش و تجربه آموزی انجام می شد. اروپاییان در قرن 15 و 16 میلادی به اکتشاف دریایی مهم دست یافتند و پس از عبور از مغرب و جنوب آفریقا سرانجام به جنوب شرقی آسیا راه یافتند. در انگلستان ملکه الیزابت اول برای تربیت نمایندگان خارجی برای گروهی از اشراف گذرنامه صادر می کرد و این افراد برای کسب دانش و تجربه های جدید معمولاً به چین مسافرت می کردند.
نجبا و اشراف زادگان فرانسوی نیز برای تکمیل تحصیلات و کسب تجربه اقدام به مسافرت می کردند و آنها را توریست می خواندند. (منشی زاده،1378، 16)
انقلاب صنعتی
انقلاب صنعتی که از سال 1750 تا 1850 ادامه یافت پایه و اساس گردشهای دسته جمعی را به وجود آورد. در این دوره کارگران ساده کشاورزی که در مناطق روستائی وجود داشتند رهسپار شهرها و کارخانه های تولیدی شدند و همین مسئله باعث تغییرات ژرف اقتصادی و اجتماعی شد. بروز انقلاب در امر حمل و نقل ابتدا در راههای آهن و کشتیهای بخار اتفاق افتاد و سپس با ساخت اتومبیل ادامه یافت و در نهایت باعث استفاده جهانگردان از هواپیما و مسافرت به نقاط دور دست دنیا شد. این تحولات منجر به پیدایش اولین تشکیلات سازمان یافته گردشگری شد.
تدوین قوانین و مقررات در زمینه حق مرخصی برای کارمندان و از طرف دیگر بالا رفتن سطح زندگی مردم و علاقه مندی به بهبود وضع زندگی و کنجکاوی نسبت به وضع زندگی و پیشرفت سایر ملل کمک شایانی به توسعه این صنعت نمود. گردشگری
انبوه
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم گردشگری و صنعت گردشگری (فصل دوم)_1553771551_24183_3969_1372.zip0.13 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 20,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت