خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
تحقیق مبانی نظری  وپیشینه تحقیق سلامت روان وایمان با شادکامی
تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق سلامت روان وایمان با شادکامی
قیمت : 15,000 تومان
مبانب نظری وپیشینه تحقیق بازار بورس ، دلايل عمده تامين مالي شركت ها
مبانب نظری وپیشینه تحقیق بازار بورس ، دلايل عمده تامين مالي شركت ها
قیمت : 15,000 تومان
مبانی  نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجان کودکان عادی وخیابانی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجان کودکان عادی وخیابانی
قیمت : 14,000 تومان
مبانی نظر وپیشینه تحقیق تنیدگی حرفه ای وارتباطی ورضایت شغلی
مبانی نظر وپیشینه تحقیق تنیدگی حرفه ای وارتباطی ورضایت شغلی
قیمت : 14,000 تومان

پیشینه ومبانی نظری تحقیق کارکردهای اجرایی

پیشینه ومبانی نظری تحقیق کارکردهای اجرایی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری تحقیق کارکردهای اجرایی دارای 42 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

کارکردهای اجرایی

کارکردهاي شناختي، محصول فرايندهاي پردازشي مغز است و شامل دو زير مجموعه است؛ يکي کارکردهاي مبتني بر قانون که تفکر و عملکرد فرد را تنظيم و کنترل مي­کند و تحت عنوان کارکردهاي اجرايي شناخته مي­شود و ديگري کارکردهاي غيرقانونمند که به مبتنی بر هيجانات، امیال، شناخت اجتماعي و عوامل تأثيرگذار موقعيتي است (پاسینی و همکاران، 2007). کارکردهای اجرايي، شامل انعطاف­پذيري شناختي و توانايي مديريت مؤلفه­هاي مداخله­گر در رفتارهاي هدف­گرا و پيش­بيني پيامدهاي ناشي از يک عملکرد است (آردیلا و سورلوف، 2007). كاركردهاي اجرايي، از جمله توانايي هايي هستند كه كودكان در آينده براي يادگيري هاي مدرسه اي به آنها نيازمندند (كرك، گالاگر، آناستازیو و کولمان، 2006) و بروندادهاي رفتار را تنظيم مي كنند و معمولاً شامل بازداري و كنترل محرك ها، حافظة كاري، انعطاف پذيري شناخت، برنامه ريزي و سازماندهي هستند (دنكلا، 1996). به عبارت ديگر، كاركردهاي اجرايي مجموعه اي از تواناييهاي عالي، شامل خودگردانی، خودآغازگري، برنامه ريزی، انعطاف شناختي، حافظه كاري، سازماندهي، ادراك پويا از زمان، پيش بيني آينده و حل مسئله است كه در فعاليت هاي روزانه و تكاليف يادگيري به كودكان كمك مي کند (داوسون، 2004؛ علیزاده، 1384).

گروهی از محققین براي تبیین کارکردهاي اجرایی از مفهوم چگونگي و چرايي رفتارهاي انسان و گروهی دیگر این کارکردها را در دامنه هاي شناختي متفاوت، گروه­بندي مي­کنند که شامل برنامه­ريزي و سازماندهي رفتار، بازداري و مهار پاسخ، تداوم عملکرد، کاهش تسلط و توانايي شروع عملکرد است (آردیلا، 2008). مياک و همکاران (2000) شواهدي مبني بر تقسيم کارکردهاي اجرايي به سه مؤلفه­ شناختي مشتمل بر مهار، انتقال و به روز رساني ارائه می دهد که اگر چه قابل تفکيک هستند، امّا در فرايند تنظيم و کنترل بسياري از عملکردها هر سه با هم ايفاي نقش مي­کند. از جمله مؤلفه­هاي ديگري که اين پژوهشگران معرفي کردند، برنامه­ريزي، تصميم­گيري و حل مسأله است. يک تقسيم ­بندي ديگر کارکردهاي اجرايي به دامنه­­هاي اصلي، شامل پنج مؤلفه ي مهار فوري پاسخ، برنامه ريزي، انعطاف­پذيري شناختي، انتقال توجه و حافظه­ي کاري است (دنیلسون، لوسی، رانبرگ و نیلسون، 2010).

- rule Base Functions

- executive Functions

- non Rule Base Functions

- Pasinni

- Ardila & Surloff

- Kirk, Gallagher, Anastasiow & Coleman

- Denckla

- Miyake

- Danielsson, Lucy, Ronnberg, Nilsson

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه ومبانی نظری تحقیق کارکردهای اجرایی_1528402597_11617_3969_1778.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 14,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت