خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)
قیمت : 17,000 تومان
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
قیمت : 20,000 تومان
تحقیق سازمان تجارت جهاني
تحقیق سازمان تجارت جهاني
قیمت : 20,000 تومان
تحقیق معنا ومفهوم ونظریه های بيمه
تحقیق معنا ومفهوم ونظریه های بيمه
قیمت : 20,000 تومان

پیشینه تحقیق ومبانی نظری اعتماد در کارکنان

پیشینه تحقیق ومبانی نظری اعتماد در کارکنان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مبانی نظری وپیشینه تحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 22 صفحه
قسمتی از متن .doc :



اعتماد در کارکنان

2-4-1) تعریف اعتماد

2-4-2) مزایا و معایب ایجاد اعتماد در سازمان

پژوهش‌های داخلی:

پژوهش‌های خارجی:

منابع

منابع فارسی:

منابع انگلیسی:


اعتماد در کارکنان

اعتماد به عنوان يك مفهوم مهم در رشته هاي مختلفي مانند مديريت، اخلاق جامعه شناسي، روانشناسي، و اقتصاد تلقي ميشود (كولكوييت، اسكات و لپين ، 2007 ) عملکرد كلي كاركنان علاوه بر سطح عملكرد تكليفي آنان از رفتارهايي همچون دزدي، بدرفتاري با همكاران و عدم حمايت از اهداف سازمان يعني رفتارهاي انحرافي محيط كار نيز تأثير مي پذيرد ( اونیل و هاستینگز ، 2011 ) در دهه گذشته موضوع رفتارهاي انحرافي در محيط كار، به طورفزاینده ای در پژوهش های سازمانی مطرح بوده اند . رفتارهای انحرافی از قبیل دزدی ( گرینبرگ ، 1990 ) ، اجتناب از اعمال تلاش ( فاکس و اسپکتور ، 1996) که هنجارها ، اهداف خط مشی ها و قوانین سازمانی را نقض می کنند ، می توانن تأثیرات عمیقی بر فرد و سازمان داشته باشند . چنین رفتارهایی سبب وارد آمدن خسارات مالی و جانی متعددی به کارکنان سازمان و به طور کلی جامعه می شوند و دستیابی به اهداف سازمان را مختل می سازند . برخی پژوهشگران بر این اعتقادند كه رفتارهاي انحرافي در محيط كار را مي توان به دو دسته تقسيم نمود : دسته اول شامل پرخاشگري پنهان است كه طي آن كاركنان به گونه های مخفيانه و زيركانه به انجام دادن رفتارهایی منفی مانند استفاده از منابع سازمانی در جهت منافع شخصی ميپردازند. دسته دوم پرخاشگری آشكار را دربرمی گيرد كه در آن افراد به طور مستقيم نيات منفی خود را در قالب حمله فيزيكی و يا تخريب اموال سازمان نشان ميدهند ( بیورکویست ، اوسترمن و هلت – بک ، 1994 ، به نقل از اسکرودر ، 2009 ) .

تعهد سازمانی عامل مؤثری در رفتار سازمانی کارکنان و بازده سازمانهاست و عبارت از نگرشهای مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمانی است که در آن مشغول به کارند.شخص دارای تعهد سازمانی ، نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد . در حالی که فرد دارای تعهد اسلامی ، مسئولیت را امانتی الاهی می داند و خود را متعهد به حفظ و حراست از آن می بیند و با تمام وجود در جهت انجام دادن وظایف محوله و کسب رضای حق تعالی کوشش می کند .

با توجه به اهمیت موضوع که تعهد سازمانی در ایجاد وفاداری کارکنان نقش مؤثری را ایفا می کند و تأثیر آن بر بازده کار سازمان به بعضی عوامل مؤثر در پیدایش تعهد سازمانی اشاره می گردد:

  • هر چه فرد در شغل محوله دارای سطح بالاتری از مسئولیت ، استقلال و شغل مورد علاقه و غیر تکراری باشد ، تعهد سازمانی بیشتری ابراز می دارد . در مقابل ، فرصت های ارتقای شغلی کمتر ، تنش بیشتر و ابهامات مربوط به شغل تمایل به نشان دادن سطح پایینتر تعهد را به وجود می آورد.
  • هر چه امکان یافتن شغل بهتری برای فرد وجود داشته باشد ، مطلوبیت چنین جایگزین هایی سبب پیدایش تعهد فردی کمتری می گردد.

- Colquitt , scott , & lepine

- onieill & hastings

- fox & spector

- bjorkqvist , osterman & hjelt - back

- schroeder

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه تحقیق ومبانی نظری اعتماد در کارکنان_1528143366_10891_3969_1840.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت